Czerwcowe obrady radnych
Strona g³ówna Dla Mieszkañców Aktualno¶ci Czerwcowe obrady radnych
Data publikacji: 2.07.2010
We wtorek 29 czerwca w sali posiedzeñ paczkowskiego Urzêdu Miejskiego odby³a siê czerwcowa sesja Rady Miejskiej. Tym razem nasi radni pochylili siê nad dwunastoma uchwa³ami.
Sesjê poprzedzi³o wspólne posiedzenie wszystkich komisji sta³ych Rady. Po jego zakoñczeniu, radni zasiedli do szóstych w tym roku, a czterdziestych siódmych w skali ca³ej kadencji, obrad sesyjnych. Tradycyjnie na sali nie zabrak³o obecno¶ci Burmistrza Bogdana Wycza³kowskiego, jego Zastêpcy Grzegorza Jasioka oraz Skarbnika Dariusza W±siaka. Obecna by³a tak¿e liczna reprezentacja so³tysów z paczkowskich wsi.
Po wprowadzeniu drobnej korekty w do¶æ obszernym porz±dku obrad, g³os zabra³ Burmistrz Gminy Paczków, który przedstawi³ radnym sprawozdanie ze swojej dzia³alno¶ci w okresie miêdzysesyjnym. Bogdan Wycza³kowski wspomnia³ w nim m.in. o rozdysponowaniu ¶rodków na tegoroczne stypendia naukowe, og³oszeniu dwóch naborów na wakatuj±ce stanowiska urzêdnicze w paczkowskim magistracie, trwaj±cym przetargu na sprzeda¿ jednego z lokali mieszkaniowych przy ulicy Staszica, kilku przekszta³ceniach z wieczystego u¿ytkowania we w³asno¶æ prywatn± oraz kilku zgodach na zwiêkszenie stawki funduszu remontowego w paczkowskich wspólnotach mieszkaniowych.
Wycza³kowski wspomnia³ tak¿e o propozycji, z któr± jaki¶ czas temu Gmina Paczków wyst±pi³a do nyskiego Zarz±du Dróg Powiatowych. Chodzi o przejêcie od powiatu ulicy Staszica. ZDP przychyli³ siê do tego pomys³u, jednak pod warunkiem, ¿e wraz z ulic± Staszica przeka¿e pod gminn± administracjê równie¿ ulicê M³yñsk±. Burmistrz wyrazi³ zgodê na tego typu rozwi±zanie, dlatego istnieje spora szansa na to, by obie te drogi wkrótce nale¿a³y do Gminy Paczków. Procedura przejêcia zosta³a ju¿ uruchomiona.
Rozstrzygniêto ju¿ przetarg na remont dachu w budynku przedszkola na ul. M³yñskiej - zwyciê¿y³a oferta wykonawcy, który zobowi±za³ siê zrealizowaæ tê inwestycjê za 26 tys. z³. Burmistrz potwierdzi³ równie¿ pozytywne rozpatrzenie wniosku Zak³adu Us³ug Komunalnych i Mieszkaniowych w Paczkowie o przekazanie 30 tys. sztuk dachówek na remont dachu budynku przy ulicy Mickiewicza 3.
Gospodarz Paczkowa opowiedzia³ równie¿ radnym o kilku istotnych spotkaniach, jakie odby³ w ostatnim czasie, m.in. podczas wizyty w³adz o¶wiatowych z niemieckiego regionu Nadrenii-Palatynatu oraz roboczego zebrania w sprawie profilaktyki powodziowej miasta Paczkowa.
Podczas obrad na przys³owiowy "pierwszy ogieñ" posz³a uchwa³a w sprawie zmiany w tegorocznym bud¿ecie Gminy Paczków (ustalono plan wydatków na zadania inwestycyjne w kwocie 9.936.536 z³). Kolejne dwie uchwa³y dotyczy³y okre¶lenia szczegó³ów zakresu i dok³adnej formy, w jakiej przygotowane zostan± informacje o przebiegu wykonania planu finansowego bud¿etu Gminy Paczków oraz paczkowskich instytucji kultury za I pó³rocze.
Nastêpnie radni przeg³osowali uchwa³ê, w my¶l której wkrótce ustalony zostanie projekt uchwa³y w sprawie zwolnieñ z podatku od nieruchomo¶ci dla przedsiêbiorców tworz±cych nowe stanowiska pracy. Kolejna uchwa³a wprowadzi³a kilka korekt do uchwa³y z 2001 roku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodz±cych w sk³ad mieszkaniowego zasobu Gminy Paczków. Zmiany maj± na celu m.in. u³atwienie uzyskania lokalu komunalnego wychowankom, opuszczaj±cym rodziny zastêpcze i domy dziecka oraz poszerzeniu kategorii podmiotów, którym przys³uguje prawo pierwszeñstwa w najmie lokalu socjalnego o gospodarstwa domowe, których cz³onkami s± osoby niepe³nosprawne.
W kolejnym punkcie radni za pomoc± uchwa³y przyjêli do realizacji projekt pod nazw± "B±d¼ Kowalem Swego Losu - Program Aktywizacji Spo³eczno-Zawodowej Bezrobotnych w Gminie Paczków", który co roku pilotuje w naszej gminie O¶rodek Pomocy Spo³ecznej. Program ten wspó³finansowany jest ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Spo³ecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapita³ Ludzki. W ramach tego projektu O¶rodek Pomocy Spo³ecznej w Paczkowie otrzyma ¶rodki finansowe, które przeznaczone zostan± na rozwój i upowszechnianie spo³ecznej i zawodowej aktywno¶ci mieszkañców Paczkowa i okolic, korzystaj±cych z us³ug OPS.
Kolejne cztery uchwa³y dotyczy³y udzielenia z bud¿etu Gminy Paczków jednorazowej pomocy finansowej czterem opolskim gminom, które ucierpia³y podczas majowej powodzi. Wsparcie z Paczkowa powêdrowa³o do Gminy Zawadzkie, Gminy Tarnów Opolski, Gminy Kêdzierzyn-Ko¼le oraz Miasta Opole - ka¿dy z tych podmiotów otrzyma po 3 tys. z³ z przeznaczeniem na usuwanie zniszczeñ w infrastrukturze drogowej i mostowej. Ostatnia, wprowadzon± tu¿ przed rozpoczêciem sesji kwesti±, jak± tego dnia zajêli siê nasi rajcy, by³a uchwa³a wprowadzaj±ca kilka istotnych i wymaganych przez najnowsze przepisy prawne zmian w tre¶ci majowej regulacji w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli i oddzia³ów przedszkolnych prowadzonych przez Gminê Paczków.
W¶ród wolnych wniosków pojawi³ siê m.in. temat zorganizowania na terenie Paczkowa wyznaczonego parkingu dla autokarów, które przywo¿± do naszego miasta wycieczki turystów. Problem braku miejsc parkingowych dla autobusów w "Polskim Carcassonne" zosta³ ju¿ co prawda czê¶ciowo rozwi±zany (turystyczne autokary mog± parkowaæ na placu g³ównego przystanku autobusowego przy ulicy Staszica), jednak to rozwi±zanie wci±¿ nie jest odpowiednio zakomunikowane kierowcom wspomnianych wycieczek. Radni zauwa¿yli konieczno¶æ odpowiedniego oznakowania miasta pod tym k±tem. Poruszona zosta³a tak¿e kwestia przygotowania parkingu autobusowego na placu przy budynku O¶rodka Kultury i Rekreacji w Paczkowie (ul. Wojska Polskiego) - za t± lokalizacj± przemawia przede wszystkim blisko¶æ Domu Kata, w którym wkrótce otwarte zostanie paczkowskie Centrum Informacji Turystycznej. Dziêki temu, przyje¿d¿aj±cy do Paczkowa go¶cie mogliby z ³atwo¶ci± dotrzeæ do miejsca, w którym zasiêgn± wszystkich niezbêdnych informacji oraz zostan± "wyposa¿eni" w przydatne materia³y promocyjne. Radni zapowiedzieli, ¿e w najbli¿szym czasie powróc± do tego niezwykle istotnego tematu.
Kolejna sesja paczkowskiej Rady Miejskiej odbêdzie siê najprawdopodobniej pod koniec lipca 2010 r.